دانشجویان کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویان کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویان کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویان کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

نهایی شدن تدوین نقشه کارآفرینی

در حال حاضر مراحل تدوین نهایی نقشه کارآفرینی توسط وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با همکاری معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فروزان‌مهر ـ معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی ـ در هم اندیشی سراسری کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تلاش کرده است تا نسبت به طراحی و تدوین نقشه جامع کارآفرینی با تعامل و هماهنگی بین مجموعه‌ها و سازمان‌ها نظیر سازمان نظام کارآفرینی به ویژه معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری اقدام کند و در حال حاضر این نقشه مراحل نهایی خود را می گذارند.

وی افزود: اهداف کمی و کیفی، نقشه جامع علمی کشور و تمامی راه‌ها در این نقشه تعریف و مشخص شده است.

فروزان‌مهر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و طرح‌های دانش محور را به عنوان کلیدی‌ترین عامل ایجاد اشتغال پایدار و اقتصادی نام برد و ابراز امیدواری کرد مسوولان و سیاستگذاران کشور زمینه اجرا و گسترش طرح‌های دانش بنیان را در کارگروه‌های اشتغال و سرمایه گذاری استان‌ها فراهم کنند.

وی در ادامه کارآفرینی و اشتغال را دو مقوله مجزا از هم دانست که گاهی مترادف هم به کار گرفته می‌شود و ادامه داد:‌ امروز بحث کارآفرینی به معنای بحث و کارهایی است که بنیان و اساس آن بر مبنای ایده‌های نوآورانه و دانش بنیان است یعنی ایده‌هایی که تولید ثروت کند و مزیت‌های رقابتی را در تولید محصولات بوجود آورد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: در گذشته سازوکارهای لازم از طریق پارک‌های علم و فن‌آوری و مراکز رشد طراحی شده بود ولی به دلیل تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر و متولیان بسیار، فاقد یک استراتژی مشخص در این حوزه بودیم.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ یکی از اهداف مهم سند چشم انداز توسعه این است که ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌یی در حوزه اقتصاد و علم و فن‌آوری مطرح شود که دستیابی به این هدف نیازمند تدابیر خاص از جمله تحقق سهم 51 درصدی GDP کشور از محل تحقیقات نوآورانه و دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: از هم اکنون باید طراحی‌های مناسب برای این که به این سهم برسیم صورت بدهیم زیرا اقتصاد دانشی جای اقتصاد منابع را گرفته و مفهوم جدیدی در ادبیات اقتصادی کشورهای جهان است.

فروزان‌مهر در پایان با تاکید بر تحقق راهکارهای اجرایی ایجاد اشتغال پایدار برای نخبگان کشور، ابراز امیدواری کرد تسهیلات مورد نیاز برای شرکت‌های دانش بنیان و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار با همکاری سیستم بانکی و منابع اختصاص یافته تامین و مشکل این شرکت‌ها حل شود.

منبع : ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد